Form, course-load and method od study: | |
Form of study: | Cvičenie |
Course-load: | Per week: 2 - Per study period: 26 (recommended, in hours) |
Method of study: | prezenčná |
Prerequisites a following | |
Žiadne | |
Teachers | |
Instructor: | |
Guarantor: | |
CONDITIONS FOR COMPLETION OF COURSE | |
Aktívna účasť na hodinách: študenti môžu mať maximálne dve absencie Ústna prezentácia (formou PowerPoint prezentácie - online): prezentácia ľubovoľnej témy alebo témy súvisiacej so študijným zameraním študentov Úspešné absolvovanie zápočtového testu (v platforme MOODLE): študenti musia získať minimálne 51% z celkového počtu bodov | |
Learning outcomes | |
Po ukončení semestra sú študenti schopní samostatne hovoriť o odborných témach týkajúcich sa ľudského tela - vybrané telové systémy u ľudí; bunka (+ vybavenie laboratória); krv a darovanie krvi. Majú základnú vedomosť o pravidlách tvorby, výslovnosti a používaní medicínskej terminológie v angličtine. Získajú informácie a slovnú zásobu, ktorá súvisí so štúdiom na vysokej škole (UVLF). Slovná zásoba študentov je tiež obohatená o výrazy týkajúce sa pokožky, vlasov, nechtov, očí a uší. Z gramatického hľadiska si študenti zopakujú použitie prítomných a minulých časov, precvičia si rozdiel medzi make a do, frázove slovesá, množné číslo podstatných mien, stupňovanie prídavných mien a tiež vzťažné vety. |
|
Brief outline of the course | |
Témy učebných textov: Štúdium na univerzite, Organizácia ľudského tela, Bunka (+ vybavenie laboratória), Krv, Krvné skupiny a darovanie krvi, Srdce a cievy, Trávenie, Dýchanie, Nervový systém, Oporná a svalová sústava Gramatika: prítomné a minulé časy, make vs. do, frázove slovesá, množné číslo podstatných mien, stupňovanie prídavných mien, vzťažné vety Slovná zásoba: univerzita, vybavenie laboratória, medicínska terminológia, slovná zásoba týkajúca sa pokožky, vlasov, nechtov, očí, uší |
|
Course syllabus | |
1. University study; make vs. do; phrasal verbs 2. Organization of a human body; make vs. do; phrasal verbs; present tenses; plural of nouns 3. Cell (+ laboratory equipment); present tenses; plural of nouns; medical terminolgy 4. Blood and its components; degrees of comparison; medical terminology 5. Blood groups and blood transfusion; degrees of comparison; Skin, hair, nails (vocabulary) 6. Circulatory system; Skin, hair, nails (vocabulary) 7. Digestive system; past tenses; Skin, hair, nails (vocabulary) 8. Respiratory system; past tenses 9. Nervous system; relative clauses; Ears and eyes (vocabulary) 10.Muscular system; relative clauses; Ears and eyes (vocabulary) 11. Skeletal system; Ears and eyes (vocabulary); Revision 12. Credits test 13. Summary |
|
Recommended literature | |
CHABNER, Davi-Ellen: Medical Terminology: A Short Course, Elsevier - Saunders, 2012 DÍAZ-GILBERT, Miriam: English for Pharmacy Writing and Oral Communication, Lippincott Williams & Wilkins, a Wolters Kluwe business, Unites States of America, 2009 DORSEY, Jennifer; HENDERSON, Beverley: Medical Terminology for Dummies, Wiley Publishing, Inc., Indianapolis, Indiana, 2009 DŽUGANOVÁ, Božena; JUREČKOVÁ, Anna; POLÁČKOVÁ Gabriela: Textbook of Medical English, Univerzita Komenského Bratislava, 1996 MURPHY, Raymond: English Grammar in Use, Cambridge University Press, 2009 odborné články z rôznych časopisov a internetu |
|
Conditions for completion of course | |
Priebežné hodnotenie: nie je Podmienky na absolvovanie predmetu: Aktívna účasť na hodinách: študenti môžu mať maximálne dve absencie Ústna prezentácia (formou PowerPoint prezentácie - online): prezentácia ľubovoľnej témy alebo témy súvisiacej so študijným zameraním študentov Úspešné absolvovanie zápočtového testu (v platforme MOODLE): študenti musia získať minimálne 51% z celkového počtu bodov Záverečné hodnotenie: Zápočtový test (v platforme MOODLE)
| |
LANGUAGE, WHICH KNOWLEDGE IS NEEDED TO PASS THE COURSE | |
Evaluation of the course | |||||
Total number of evaluated students: 2317 | |||||
A | B | C | D | E | FX |
0.78 | 99.22 | ||||
Date of last modification: 11.01.2023 | |||||
Approved by: Tutot Prof. PharmDr. Ján Kyselovič, CSc. |