Ekonomika a manažment pre farmaceutov
Study programme: pharmacy full-time form of study
Teaching language: slovak
Subject code: KaLaSF/EaM F/18 Short: EaM F
Teaching language: slovak
Subject code: KaLaSF/EaM F/18 Short: EaM F
- Credits: 3
- Completion method: Zápočet a skúška
- Lectures: 2 / Practice: 1
- Semester: summer semester
The study program is taught in Slovak language, therefore some parts of the information subject information letter are only available in this language.
Form, course-load and method od study: | |
Form of study: | Prednáška / Cvičenie |
Course-load: | Per week: 2 / 1 - Per study period: 26 / 13 (recommended, in hours) |
Method of study: | prezenčná |
Prerequisites a following | |
Žiadne | |
Teachers | |
Lecturer: | |
Instructor: | |
Examiner: | |
Guarantor: | |
CONDITIONS FOR COMPLETION OF COURSE | |
Podmienkou pre udelenie zápočtu je odovzdanie seminárnej práce na tému: " Moja osobná stratégia" . Skúška formou písomného testu, na ktorej musí študent, v súlade so študijným poriadkom, získať minimálne 51 bodov zo 100 možných. | |
Learning outcomes | |
Absolvovaním predmetu študent získa vedomosti o základných charakteristikách manažmentu, o úlohách a typoch manažérov, o plánovaní a rozhodovaní, o marketingu a o finančnom manažmente, a to všetko so zameraním na prácu farmaceuta a lekárnika. |
|
Brief outline of the course | |
Manažment - základné charakteristiky (význam a definície manažmentu, funkcie manažmentu, ciele a typy manažmentu), manažér (charakteristika a klasifikácia manažérov, manažérske funkcie podľa úrovní organizácie, manažérske schopnosti a ich previazanosť), organizovanie, organizácie a organizačné štruktúry, plánovanie (funkcia plánovania, strategické plánovanie), rozhodovanie (klasifikácia a druhy rozhodovacích procesov, postupy a metódy rozhodovania), marketing (základné pojmy marketingu, marketingový mix, segmentácia trhu), marketingový strategický manažment, finančný manažment, finančná analýza. |
|
Course syllabus | |
1. Ekonomika a manažment pre farmaceutov, úvod do problematiky. 2. Vybrané druhy manažmentu v kontexte povolania farmaceuta. 3. Základy manažmentu v zdravotníctve, zdravotnícka organizácia, zdravotnícky systém. 4. Manažérske role, manažérske zručnosti, manažérske štýly, vlastnosti manažéra. 5. Nástroje riadenia, základy organizovania, organizačné štruktúry, strategický manažment, kľúčové indikátory výkonnosti. 6. Stratégia a plánovanie, strategická analýza. 7. SWOT analýza. 8. Porterov model priemyslu a iné metódy strategickej analýzy. 9. Personálny manažment, riadenie ľudských zdrojov, motivácia a motivátory. 10. Manažment v špecifických podmienkach zdravotníctva a farmácie, marketingový manažment vo farmaceutickom priemysle. 11. Marketing vo verejnej lekárni. 12. Základy finančného manažmentu, ekonomika pre farmaceutov, ekonomika lekárne. 13. Test. |
|
Recommended literature | |
Korimová, J., Korim, P.: Manažment pre farmaceutov. UVLF, Košice 2013, 139 s. Foltán V. a kol.: Manažment, marketing a lieky, Herba, 2010, 154 str. Jakušová V.: Základy zdravotníckeho manažmentu, Osveta, Martin, 2010, 142 str. Foltán V.: Sociálna farmácia a zdravotníctvo, Osveta, Martin, 2010, 203 str. Zlámal J.: Marketing ve zdravotníctví, NCONO Brno, 2006, 150 str. Metyš K., Balog P.: Marketing ve farmácii, Grada Praha 2006, 205 str. |
|
Conditions for completion of course | |
Priebežné hodnotenie: Individuálna seminárna práca na tému: " Moja osobná stratégia". Podmienky na absolvovanie predmetu: Podmienkou pre udelenie zápočtu je odovzdanie seminárnej práce na tému: " Moja osobná stratégia" . Skúška formou písomného testu, na ktorej musí študent, v súlade so študijným poriadkom, získať minimálne 51 bodov zo 100 možných. Záverečné hodnotenie: Písomná skúška - test.
| |
LANGUAGE, WHICH KNOWLEDGE IS NEEDED TO PASS THE COURSE | |
Evaluation of the course | |||||
Total number of evaluated students: 1454 | |||||
A | B | C | D | E | FX |
46.08 | 21.18 | 12.52 | 10.32 | 9.63 | 0.28 |
Date of last modification: 13.07.2017 | |||||
Approved by: Tutot Prof. PharmDr. Ján Kyselovič, CSc. |