Form, course-load and method od study: | |
Form of study: | Cvičenie |
Course-load: | Per week: 2 - Per study period: 26 (recommended, in hours) |
Method of study: | prezenčná |
Prerequisites a following | |
Žiadne | |
Teachers | |
Instructor: | |
Examiner: | |
Guarantor: | |
CONTENTS OF THE STATE EXAM | |
NA - predmet nie je štátnicovým predmetom. | |
CONDITIONS FOR COMPLETION OF COURSE | |
Aktívna účasť na seminároch v zmysle Študijného poriadku UVLF. Minimálne požadovaná účasť na seminároch je 75%. Absolvovaním písomného testu v rozsahu osnovy predmetu s úspešnosťou 50,1% a viac na konci semestra. | |
Learning outcomes | |
Študent absolvovaním predmetu získa pochopenie problematiky profesijnej komunikácie z pohľadu výkonu svojho budúceho povolania. Zvládne princípy profesijnej komunikácie v interakcii študent/učiteľ, absolvent/zamestnávateľ, bakalár-kynológ/veterinárny lekár, klient, orgán štátnej správy, .... Získa komunikačné a prezentačné zručnosti využiteľné pri riešení situácií v každodennom živote, pri obhajobe záverečnej práce, zakladaní a prevádzke súkromnej praxe a ďalšom vzdelávaní. Správne volená komunikácia mu umožní a uľahčí riešenie zložitých životných situácií a konfliktov. Určením typológie klienta (protistrany) mu uľahčí dosiahnutie win-win situácií pri negociácii. |
|
Brief outline of the course | |
Predmet v ucelenej forme podáva základné informácie o komunikácii, jej spôsoboch, formách a štýloch a ich aplikácii pri riešení problémových situácií. Venuje sa aj typológii osobnosti z pohľadu komunikácie, o výhodách asertívnej komunikácie a potrebe využitia prezentačných zručnostiach pri seba-prezentácii pred odbornou a laickou verejnosťou. Obsahom predmetu sú aj otázky komunikácie absolventa so štátnymi a súkromnými inštitúciami pri uchádzaní sa o zamestnanie, ako aj pri zakladaní a rozbiehaní podnikania z pohľadu manažmentu a marketingu. |
|
Course syllabus | |
1. Komunikácia – charakteristika a význam, komunikačný proces, druhy komunikácie, efektívnosť komunikácie. 2. Komunikačné zručnosti a ich rozvíjanie. 3. Štylistika – vymedzenie v rámci jazykovej komunikácie, štýlotvorný proces. 4. Štýlotvorné činitele, štylistická diferenciácia výrazových prostriedkov. 5. Tvorba rozličných textov pre písomný prejav v súlade s funkčnými jazykovými štýlmi a slohovými a komunikačnými postupmi. 6. Tvorba rozličných textov pre ústny prejav v súlade s funkčnými jazykovými štýlmi a slohovými a komunikačnými postupmi. 7. Rétorika – predmet rétoriky, základy rečníckej komunikácie, rečnícke žánre, predpoklady úspešného rečníckeho prejavu. 8. Príprava rečníckeho prejavu, jeho kompozícia, štylizácia a výrazová zložka. 9. Príprava na verejné vystúpenie a prednes rečníckeho prejavu. 10. Komunikácia a sebaprezentácia vo vzťahu k profesijnému uplatneniu (žiadosť, životopis, motivačný list, sprievodný e-mail). 11. Media relations – základy media relations, prezentácia v rôznych typoch médií, práca s témami a informáciami, jazyk a štýl v media relations. 12. Prezentácia seminárnych zadaní. 13. Prezentácia seminárnych zadaní. |
|
Recommended literature | |
Slančová, D.: Základy praktickej rétoriky. Prešov, Náuka 2001. Gallo, J.: Rétorika v teórii a praxi. Prešov, Dominanta 1996. Mistrík, J.: Rétorika. Bratislava, SPN 1987. Findra, J.: Jazyková komunikácia a kultúra vyjadrovania. Martin, Osveta 2013. Slančová, D.: Praktická štylistika. Prešov, Slovacontact 1994. Literatúra dostupná na internete, výstupy zo seminárov |
|
Conditions for completion of course | |
Obsahová prerekvizita: NA Priebežné hodnotenie: Hodnotenie jednotlivcov v rámci skupiny pri príprave vstupov počas seminárov Podmienky na absolvovanie predmetu: Aktívna účasť na seminároch v zmysle Študijného poriadku UVLF. Minimálne požadovaná účasť na seminároch je 75%. Absolvovaním písomného testu v rozsahu osnovy predmetu s úspešnosťou 50,1% a viac na konci semestra. Záverečné hodnotenie: Absolvovanie predmetu je ukončené zápočtom po absolvovaní písomného zápočtového testu. Test pozostáva z otázok, ktoré môžu mať preddefinované možnosti odpovedí (z ktorých minimálne jedna je správna). Na niektoré otázky musí študent napísať odpoveď sám. Klasifikačná tabuľka s počtom bodov resp. dosiahnutým percentuálnym vyjadrením je v záhlaví každého testu. Hodnotenie je stanovené na základe počtu dosiahnutých bodov(správnych odpovedí) alebo na základe percentuálneho prepočtu správnych odpovedí nasledovne: A (výborne) - 91-100%, B (veľmi dobre) - 81-90%, C(dobre) - 71-80%, D(uspokojivo) – (61-70%), E(dostatočne) – 50,1-60% a FX(nedostatočne) - 50% a menej.
| |
LANGUAGE, WHICH KNOWLEDGE IS NEEDED TO PASS THE COURSE | |
NOTES | |
Predmet končí zápočtom |
Evaluation of the course | |||||
Total number of evaluated students: 0 | |||||
A | B | C | D | E | FX |
0.0 | 0.0 | ||||
Date of last modification: 24.11.2022 | |||||
Approved by: Tutot Doc. MVDr. Peter Lazár, PhD. |