Základy pedagogiky

Study programme: man-animal relationship and its use in canistherapy and hipotherapy external form of study
Teaching language:   slovak
Subject code: PEU/ZklP CANHIPef/22    Short: ZklP CANHIPef
  •  Credits: 8
  •  Completion method: Zápočet a skúška
  •   Lectures: 2 / Practice: 2
  •   Semester: summer semester
The study program is taught in Slovak language, therefore some parts of the information subject information letter are only available in this language.
Form, course-load and method od study:
Form of study: Prednáška / Cvičenie
Course-load: Per week: 2 / 2   -   Per study period: 26 / 26 (recommended, in hours)
Method of study: prezenčná
 
Prerequisites a following
Žiadne
 
Teachers
Lecturer:
Instructor:
Guarantor:
CONDITIONS FOR COMPLETION OF COURSE
a) priebežné hodnotenie – písomný test,
b) záverečné hodnotenie – ústna skúška
Learning outcomes
Študent získa znalosti o mieste pedagogiky v systéme spoločenských vied, o základných pedagogických princípoch a zásadách pri edukačnom vplyve na klientov trapeutického pôsobenia v rámci kanis a hipoterapie, schopnosť praktickej aplikácie poznatkov pedagogiky.
Brief outline of the course
• ciele výchovy a vzdelávania, základné pojmy pedagogiky,
• dejiny pedagogiky,
• poznávacie procesy a ich vývin (pamäť, pozornosť, myslenie),
• schopnosti a hodnotenie ich úrovne, morálna inteligencia a empatia,
• zákony učenia a druhy učenia,
• vyučovací proces a jeho špecifiká (hodnotenie žiakov, negatívne formy správania žiakov, poruchy učenia),
• metódy vyučovania, motivácia k učeniu a tvorivosť,
• edukácia narušeného vývinu (sluchovo postihnutí, zrakovo postihnutí, DMO, autizmus, skleróza multiplex),
• alternatívne školstvo a jeho formy (Waldorfská škola, Montessori)
Course syllabus
•ciele výchovy a vzdelávania, základné pojmy pedagogiky,
•dejiny pedagogiky,
•poznávacie procesy a ich vývin (pamäť, pozornosť, myslenie),
•schopnosti a hodnotenie ich úrovne, morálna inteligencia a empatia,
•zákony učenia a druhy učenia,
•vyučovací proces a jeho špecifiká (hodnotenie žiakov, negatívne formy správania žiakov, vývinové poruchy učenia),
•metódy vyučovania, motivácia k učeniu a tvorivosť,
•edukácia narušeného vývinu (sluchovo postihnutí, zrakovo postihnutí, DMO, Autizmus, Skleróza multiplex, Downov syndróm),
•alternatívne školstvo a jeho formy (Waldorfská škola, systém Montessori, Rogersovská škola).
Recommended literature
1. Průcha J.: Moderní pedagogika, Pha Portál 2009
2. Haas A.: Morála inteligencia, Columbus, 1998
3. Vendel Š.: Pedagogická psychológia, Prešov 2005
4. Kondáš O.: Klinická psychológia, Osveta 1989
5.Atkinson Rita L.: Psychologie, Pha Portál 2003
Conditions for completion of course
Priebežné hodnotenie:
a) priebežné hodnotenie – písomný test,
b) záverečné hodnotenie – ústna skúška
Podmienky na absolvovanie predmetu:
a) priebežné hodnotenie – písomný test,
b) záverečné hodnotenie – ústna skúška
Záverečné hodnotenie:
skúška
LANGUAGE, WHICH KNOWLEDGE IS NEEDED TO PASS THE COURSE
  slovak   
 
Evaluation of the course
Total number of evaluated students: 174
ABCDEFX
30.4631.0315.5215.527.470.0
 
Date of last modification: 25.04.2022
Approved by: Tutot Prof. MVDr. Jana Kottferová, PhD.
Skip to content