Základy pedagogiky
Study programme: man-animal relationship and its use in canistherapy and hipotherapy external form of study
Teaching language: slovak
Subject code: PEU/ZklP CANHIPef/22 Short: ZklP CANHIPef
Teaching language: slovak
Subject code: PEU/ZklP CANHIPef/22 Short: ZklP CANHIPef
- Credits: 8
- Completion method: Zápočet a skúška
- Lectures: 2 / Practice: 2
- Semester: summer semester
The study program is taught in Slovak language, therefore some parts of the information subject information letter are only available in this language.
Form, course-load and method od study: | |
Form of study: | Prednáška / Cvičenie |
Course-load: | Per week: 2 / 2 - Per study period: 26 / 26 (recommended, in hours) |
Method of study: | prezenčná |
Prerequisites a following | |
Žiadne | |
Teachers | |
Lecturer: | |
Instructor: | |
Guarantor: | |
CONDITIONS FOR COMPLETION OF COURSE | |
a) priebežné hodnotenie – písomný test, b) záverečné hodnotenie – ústna skúška | |
Learning outcomes | |
Študent získa znalosti o mieste pedagogiky v systéme spoločenských vied, o základných pedagogických princípoch a zásadách pri edukačnom vplyve na klientov trapeutického pôsobenia v rámci kanis a hipoterapie, schopnosť praktickej aplikácie poznatkov pedagogiky. |
|
Brief outline of the course | |
• ciele výchovy a vzdelávania, základné pojmy pedagogiky, • dejiny pedagogiky, • poznávacie procesy a ich vývin (pamäť, pozornosť, myslenie), • schopnosti a hodnotenie ich úrovne, morálna inteligencia a empatia, • zákony učenia a druhy učenia, • vyučovací proces a jeho špecifiká (hodnotenie žiakov, negatívne formy správania žiakov, poruchy učenia), • metódy vyučovania, motivácia k učeniu a tvorivosť, • edukácia narušeného vývinu (sluchovo postihnutí, zrakovo postihnutí, DMO, autizmus, skleróza multiplex), • alternatívne školstvo a jeho formy (Waldorfská škola, Montessori) |
|
Course syllabus | |
•ciele výchovy a vzdelávania, základné pojmy pedagogiky, •dejiny pedagogiky, •poznávacie procesy a ich vývin (pamäť, pozornosť, myslenie), •schopnosti a hodnotenie ich úrovne, morálna inteligencia a empatia, •zákony učenia a druhy učenia, •vyučovací proces a jeho špecifiká (hodnotenie žiakov, negatívne formy správania žiakov, vývinové poruchy učenia), •metódy vyučovania, motivácia k učeniu a tvorivosť, •edukácia narušeného vývinu (sluchovo postihnutí, zrakovo postihnutí, DMO, Autizmus, Skleróza multiplex, Downov syndróm), •alternatívne školstvo a jeho formy (Waldorfská škola, systém Montessori, Rogersovská škola). |
|
Recommended literature | |
1. Průcha J.: Moderní pedagogika, Pha Portál 2009 2. Haas A.: Morála inteligencia, Columbus, 1998 3. Vendel Š.: Pedagogická psychológia, Prešov 2005 4. Kondáš O.: Klinická psychológia, Osveta 1989 5.Atkinson Rita L.: Psychologie, Pha Portál 2003 |
|
Conditions for completion of course | |
Priebežné hodnotenie: a) priebežné hodnotenie – písomný test, b) záverečné hodnotenie – ústna skúška Podmienky na absolvovanie predmetu: a) priebežné hodnotenie – písomný test, b) záverečné hodnotenie – ústna skúška Záverečné hodnotenie: skúška
| |
LANGUAGE, WHICH KNOWLEDGE IS NEEDED TO PASS THE COURSE | |
slovak |
Evaluation of the course | |||||
Total number of evaluated students: 174 | |||||
A | B | C | D | E | FX |
30.46 | 31.03 | 15.52 | 15.52 | 7.47 | 0.0 |
Date of last modification: 25.04.2022 | |||||
Approved by: Tutot Prof. MVDr. Jana Kottferová, PhD. |