Urgentná medicína
Študijný program: farmácia denná forma štúdia
Jazyk uskutočnovania: slovenský
Kód predmetu: PEU/UrgM F*/14 Skratka: UrgM F*
Jazyk uskutočnovania: slovenský
Kód predmetu: PEU/UrgM F*/14 Skratka: UrgM F*
- Kredity: 3
- Ukončenie: Zápočet a skúška
- Semester: zimný semester
Druh, rozsah a metóda vzdelávacích činností: | |
Forma výučby: | Cvičenie |
Rozsah výučby: | Týždenný: 2 - Za obdobie štúdia: 26 (odporúčaný, v hodinách) |
Metóda štúdia: | prezenčná |
Podmieňujúce a nadväzujúce predmety | |
Žiadne | |
Vyučujúci | |
Cvičiaci: | |
Garant: | |
PODMIENKY NA ABSOLVOVANIE PREDMETU | |
80 % účasť na cvičeniach a zápočtová písomka | |
Výsledky vzdelávania | |
Študent získa adekvátne informácie o urgentnej medicíne pre nelekárskych pracovníkov. |
|
Stručná osnova predmetu | |
Charakteristika odboru urgentná medicína a jej postavnie v Európe Základná a rozšírená neodkladná resuscitácia Kontrola masívneho krvácania Najdôležitejšie životohorzujúce stavy Šok Dýchavica a dychová nedostatočnosť Manažment infarktu myokardu v prednemocničnej etape Závažné arytmie v prednemocničnej starostlivosti Diabetes mellitus a jeho životohrozujúce komplikácie Anafylaxia Akútne intoxikácie Základy lekárskej prvej pomoci u detí Liečba bolesti v prednemocničnej etape Akútne stavy v psychiatrii Úrazy Právne minimum |
|
Odporúčaná literatúra | |
1. Prof. MUDr. Oto Masár, PhD. a kol.:Urgentná medicína pre medikov, ISBN 978-80-223-3262-0, 2012 2. Prof. MUDr. Oto Masár, PhD. a kol: Základy urgentnej medicíne pre poslucháčov farmácie, UVLF, ISBN 978-80-8077-284-0, 2012 |
|
Podmienky na absolvovanie predmetu | |
Podmienky na absolvovanie predmetu: 80 % účasť na cvičeniach a zápočtová písomka Záverečné hodnotenie: skúška
| |
JAZYK, KTORÉHO ZNALOSŤ JE POTREBNÁ NA ABSOLVOVANIE PREDMETU | |
slovenský |
Hodnotenie predmetu | |||||
Celkový počet hodnotených študentov: 570 | |||||
A | B | C | D | E | FX |
50.88 | 26.84 | 11.23 | 7.37 | 3.68 | 0.0 |
Dátum poslednej zmeny: 25.06.2015 | |||||
Schválil: Garant Prof. PharmDr. Ján Kyselovič, CSc. |