Druh, rozsah a metóda vzdelávacích činností: | |
Forma výučby: | Cvičenie |
Rozsah výučby: | Týždenný: 2 - Za obdobie štúdia: 26 (odporúčaný, v hodinách) |
Metóda štúdia: | prezenčná |
Podmieňujúce a nadväzujúce predmety | |
Žiadne | |
Vyučujúci | |
Cvičiaci: | |
Garant: | |
PODMIENKY NA ABSOLVOVANIE PREDMETU | |
Pre absolvovanie predmetu študent musí mať aktívnu účasť na prednáškach. Ústna skúška je udelená na základe hodnotenia získaných vedomostí (v rozsahu A-E). | |
Výsledky vzdelávania | |
Študent absolvovaním predmetu získa teoretické vedomosti o klasifikácii, účinkoch a mechanizme drog, druhoch drogovej závislosti a fyzikálno-chemických metódach používaných pri ich identifikácii a stanovení v rôznych matriciach v toxikologickej a klinickej analýze. |
|
Stručná osnova predmetu | |
Definícia drogy a toxikománie. Psychotropné a omamné látky – klasifikácia, charakteristika, účinky, závislosť. Tolerancia, terapia, prevencia. Farmakokinetika drogy, receptory, biotransformácia. Analytické metódy používané na identifikáciu a analýzu drog v rôznych matriciach na špecializovaných toxikologických a klinických pracoviskách so zameraním sa na opiáty, kokaín, amfetamíny, halucinogény, marihuanu a i. |
|
Odporúčaná literatúra | |
1. Aktuálna odborná literatúra. 2. Prokeš J.: Základy toxikologie I, II, Karolinum Praha 1996. 3. M. D. Cole: The Analysis of Controlled Substances, Wiley 2003. 4. E. Hodgson: A Textbook of Modern Toxicology, Wiley 2004. |
|
Podmienky na absolvovanie predmetu | |
Obsahová prerekvizita: Nie je vyžadovaná. Podmienky na absolvovanie predmetu: Pre absolvovanie predmetu študent musí mať aktívnu účasť na prednáškach. Ústna skúška je udelená na základe hodnotenia získaných vedomostí (v rozsahu A-E).
| |
JAZYK, KTORÉHO ZNALOSŤ JE POTREBNÁ NA ABSOLVOVANIE PREDMETU | |
slovenský |
Hodnotenie predmetu | |||||
Celkový počet hodnotených študentov: 0 | |||||
A | B | C | D | E | FX |
0.0 | 0.0 | 0.0 | 0.0 | 0.0 | 0.0 |
Dátum poslednej zmeny: 15.05.2022 | |||||
Schválil: Garant Prof. PharmDr. Ján Kyselovič, CSc. |