Ekonomika a manažment pre farmaceutov

farmácia (spoločný študijný program) denná forma štúdia
Jazyk uskutočnovania:   slovenský
Kód predmetu: KaLaSF/EaM F/18    Skratka: EaM F
  •  Kredity: 3
  •  Ukončenie: Zápočet a skúška
  •   Prednášky: 2 / Cvičenia: 1
  •   Semester: letný semester
Druh, rozsah a metóda vzdelávacích činností:
Forma výučby: Prednáška / Cvičenie
Rozsah výučby: Týždenný: 2 / 1   -   Za obdobie štúdia: 26 / 13 (odporúčaný, v hodinách)
Metóda štúdia: prezenčná
 
Podmieňujúce a nadväzujúce predmety
Žiadne
 
Vyučujúci
Prednášajúci:
Cvičiaci:
Skúšajúci:
Garant:
PODMIENKY NA ABSOLVOVANIE PREDMETU
Podmienkou pre udelenie zápočtu je odovzdanie seminárnej práce na tému: " Moja osobná stratégia" . Skúška formou písomného testu, na ktorej musí študent, v súlade so študijným poriadkom, získať minimálne 51 bodov zo 100 možných.
Výsledky vzdelávania
Absolvovaním predmetu študent získa vedomosti o základných charakteristikách manažmentu, o úlohách a typoch manažérov, o plánovaní a rozhodovaní, o marketingu a o finančnom manažmente, a to všetko so zameraním na prácu farmaceuta a lekárnika.
Stručná osnova predmetu
Manažment - základné charakteristiky (význam a definície manažmentu, funkcie manažmentu, ciele a typy manažmentu), manažér (charakteristika a klasifikácia manažérov, manažérske funkcie podľa úrovní organizácie, manažérske schopnosti a ich previazanosť), organizovanie, organizácie a organizačné štruktúry, plánovanie (funkcia plánovania, strategické plánovanie), rozhodovanie (klasifikácia a druhy rozhodovacích procesov, postupy a metódy rozhodovania), marketing (základné pojmy marketingu, marketingový mix, segmentácia trhu), marketingový strategický manažment, finančný manažment, finančná analýza.
Sylabus predmetu
1. Ekonomika a manažment pre farmaceutov, úvod do problematiky.
2. Vybrané druhy manažmentu v kontexte povolania farmaceuta.
3. Základy manažmentu v zdravotníctve, zdravotnícka organizácia, zdravotnícky systém.
4. Manažérske role, manažérske zručnosti, manažérske štýly, vlastnosti manažéra.
5. Nástroje riadenia, základy organizovania, organizačné štruktúry, strategický manažment, kľúčové indikátory výkonnosti.
6. Stratégia a plánovanie, strategická analýza.
7. SWOT analýza.
8. Porterov model priemyslu a iné metódy strategickej analýzy.
9. Personálny manažment, riadenie ľudských zdrojov, motivácia a motivátory.
10. Manažment v špecifických podmienkach zdravotníctva a farmácie, marketingový manažment vo farmaceutickom priemysle.
11. Marketing vo verejnej lekárni.
12. Základy finančného manažmentu, ekonomika pre farmaceutov, ekonomika lekárne.
13. Test.
Odporúčaná literatúra
Korimová, J., Korim, P.: Manažment pre farmaceutov. UVLF, Košice 2013, 139 s.
Foltán V. a kol.: Manažment, marketing a lieky, Herba, 2010, 154 str.
Jakušová V.: Základy zdravotníckeho manažmentu, Osveta, Martin, 2010, 142 str.
Foltán V.: Sociálna farmácia a zdravotníctvo, Osveta, Martin, 2010, 203 str.
Zlámal J.: Marketing ve zdravotníctví, NCONO Brno, 2006, 150 str.
Metyš K., Balog P.: Marketing ve farmácii, Grada Praha 2006, 205 str.
Podmienky na absolvovanie predmetu
Priebežné hodnotenie:
Individuálna seminárna práca na tému: " Moja osobná stratégia".
Podmienky na absolvovanie predmetu:
Podmienkou pre udelenie zápočtu je odovzdanie seminárnej práce na tému: " Moja osobná stratégia" . Skúška formou písomného testu, na ktorej musí študent, v súlade so študijným poriadkom, získať minimálne 51 bodov zo 100 možných.
Záverečné hodnotenie:
Písomná skúška - test.
JAZYK, KTORÉHO ZNALOSŤ JE POTREBNÁ NA ABSOLVOVANIE PREDMETU
 
Hodnotenie predmetu
Celkový počet hodnotených študentov: 1454
ABCDEFX
46.0821.1812.5210.329.630.28
 
Dátum poslednej zmeny: 13.07.2017
Schválil: Garant Prof. PharmDr. Ján Kyselovič, CSc.
Skip to content