Druh, rozsah a metóda vzdelávacích činností: | |
Forma výučby: | Prednáška / Cvičenie |
Rozsah výučby: | Týždenný: 2 / 1 - Za obdobie štúdia: 26 / 13 (odporúčaný, v hodinách) |
Metóda štúdia: | prezenčná |
Podmieňujúce a nadväzujúce predmety | |
Žiadne | |
Vyučujúci | |
Prednášajúci: | |
Cvičiaci: | |
Skúšajúci: | |
Garant: | |
PODMIENKY NA ABSOLVOVANIE PREDMETU | |
Podmienkou pre udelenie zápočtu je odovzdanie seminárnej práce na tému: " Moja osobná stratégia" . Skúška formou písomného testu, na ktorej musí študent, v súlade so študijným poriadkom, získať minimálne 51 bodov zo 100 možných. | |
Výsledky vzdelávania | |
Absolvovaním predmetu študent získa vedomosti o základných charakteristikách manažmentu, o úlohách a typoch manažérov, o plánovaní a rozhodovaní, o marketingu a o finančnom manažmente, a to všetko so zameraním na prácu farmaceuta a lekárnika. |
|
Stručná osnova predmetu | |
Manažment - základné charakteristiky (význam a definície manažmentu, funkcie manažmentu, ciele a typy manažmentu), manažér (charakteristika a klasifikácia manažérov, manažérske funkcie podľa úrovní organizácie, manažérske schopnosti a ich previazanosť), organizovanie, organizácie a organizačné štruktúry, plánovanie (funkcia plánovania, strategické plánovanie), rozhodovanie (klasifikácia a druhy rozhodovacích procesov, postupy a metódy rozhodovania), marketing (základné pojmy marketingu, marketingový mix, segmentácia trhu), marketingový strategický manažment, finančný manažment, finančná analýza. |
|
Sylabus predmetu | |
1. Ekonomika a manažment pre farmaceutov, úvod do problematiky. 2. Vybrané druhy manažmentu v kontexte povolania farmaceuta. 3. Základy manažmentu v zdravotníctve, zdravotnícka organizácia, zdravotnícky systém. 4. Manažérske role, manažérske zručnosti, manažérske štýly, vlastnosti manažéra. 5. Nástroje riadenia, základy organizovania, organizačné štruktúry, strategický manažment, kľúčové indikátory výkonnosti. 6. Stratégia a plánovanie, strategická analýza. 7. SWOT analýza. 8. Porterov model priemyslu a iné metódy strategickej analýzy. 9. Personálny manažment, riadenie ľudských zdrojov, motivácia a motivátory. 10. Manažment v špecifických podmienkach zdravotníctva a farmácie, marketingový manažment vo farmaceutickom priemysle. 11. Marketing vo verejnej lekárni. 12. Základy finančného manažmentu, ekonomika pre farmaceutov, ekonomika lekárne. 13. Test. |
|
Odporúčaná literatúra | |
Korimová, J., Korim, P.: Manažment pre farmaceutov. UVLF, Košice 2013, 139 s. Foltán V. a kol.: Manažment, marketing a lieky, Herba, 2010, 154 str. Jakušová V.: Základy zdravotníckeho manažmentu, Osveta, Martin, 2010, 142 str. Foltán V.: Sociálna farmácia a zdravotníctvo, Osveta, Martin, 2010, 203 str. Zlámal J.: Marketing ve zdravotníctví, NCONO Brno, 2006, 150 str. Metyš K., Balog P.: Marketing ve farmácii, Grada Praha 2006, 205 str. |
|
Podmienky na absolvovanie predmetu | |
Priebežné hodnotenie: Individuálna seminárna práca na tému: " Moja osobná stratégia". Podmienky na absolvovanie predmetu: Podmienkou pre udelenie zápočtu je odovzdanie seminárnej práce na tému: " Moja osobná stratégia" . Skúška formou písomného testu, na ktorej musí študent, v súlade so študijným poriadkom, získať minimálne 51 bodov zo 100 možných. Záverečné hodnotenie: Písomná skúška - test.
| |
JAZYK, KTORÉHO ZNALOSŤ JE POTREBNÁ NA ABSOLVOVANIE PREDMETU | |
Hodnotenie predmetu | |||||
Celkový počet hodnotených študentov: 1454 | |||||
A | B | C | D | E | FX |
46.08 | 21.18 | 12.52 | 10.32 | 9.63 | 0.28 |
Dátum poslednej zmeny: 13.07.2017 | |||||
Schválil: Garant Prof. PharmDr. Ján Kyselovič, CSc. |