Druh, rozsah a metóda vzdelávacích činností: | |
Forma výučby: | Prednáška / Cvičenie |
Rozsah výučby: | Týždenný: 2 / 2 - Za obdobie štúdia: 26 / 26 (odporúčaný, v hodinách) |
Metóda štúdia: | prezenčná |
Podmieňujúce a nadväzujúce predmety | |
Žiadne | |
Vyučujúci | |
Prednášajúci: | |
Cvičiaci: | |
Garant: | |
PODMIENKY NA ABSOLVOVANIE PREDMETU | |
priebežné hodnotenie – zápočtový test /50 %/ záverečné hodnotenie – ústna skúška | |
Výsledky vzdelávania | |
Poznanie ontogenetických a fylogenetických špecifík živočíchov, možnosti komunikácie medzi nimi a človekom. Vytvorenie zodpovedajúcej poznatkovej bázy pre aplikáciu terapeutických procesov v rámci canis a hipoterapie a ich praktické využitie. |
|
Stručná osnova predmetu | |
-porovnávacia psychológia, definícia pojmu, interdisciplinárne vzťahy -história výskumu správania u zvierat -základné mechanizmy regulácie správania -interné a externé determinanty správania -kognitívne procesy u zvierat -komunikácia so zvieratami -formy učenia -emočné prejavy -stres a adaptácia -indikácie a kontraindikácie canis a hipoterapie -prežívanie terapeutického procesu klientom -praktické využitie poznatkov |
|
Odporúčaná literatúra | |
1.Matej Czako, Martin Novacký: Porovnávacia psychológia, SPN, 1985 2.Jeffrey Moussaieff Masson: Psi v lásce nikdy nelžou, Rybka Publishers, 1999 3.Lenka Galajdová: Pes lékařem lidské duše, GRADA Publishing, 1999 |
|
Podmienky na absolvovanie predmetu | |
Priebežné hodnotenie: priebežné hodnotenie – zápočtový test /50 %/ Podmienky na absolvovanie predmetu: priebežné hodnotenie – zápočtový test /50 %/ záverečné hodnotenie – ústna skúška
| |
JAZYK, KTORÉHO ZNALOSŤ JE POTREBNÁ NA ABSOLVOVANIE PREDMETU | |
slovenský |
Hodnotenie predmetu | |||||
Celkový počet hodnotených študentov: 141 | |||||
A | B | C | D | E | FX |
45.39 | 21.99 | 19.15 | 7.8 | 5.67 | 0.0 |
Dátum poslednej zmeny: 25.06.2015 | |||||
Schválil: Garant Prof. MVDr. Jana Kottferová, PhD. |