Druh, rozsah a metóda vzdelávacích činností: | |
Forma výučby: | Prednáška / Cvičenie |
Rozsah výučby: | Týždenný: 2 / 3 - Za obdobie štúdia: 26 / 39 (odporúčaný, v hodinách) |
Metóda štúdia: | prezenčná |
Podmieňujúce a nadväzujúce predmety | |
Žiadne | |
Vyučujúci | |
Prednášajúci: | |
Cvičiaci: | |
Garant: | |
PODMIENKY NA ABSOLVOVANIE PREDMETU | |
Zápočet 100% účasť na cvičeniach 75% účasť na prednáškach Projekt - aktivita s klientom | |
Výsledky vzdelávania | |
Absolvent predmetu má hlboké znalosti o využití canisterapie pri širokom spektre klientov. Vie pracovať so psom, pripraviť ho na skúšky a využívať v praxi. Vie zodpovedne zhodnotiť svoje schopnosti a rovnako aj schopnosti a danosti psa pre výkon CT pri konkrétnom klientovi. Má skúsenosti s ukážkami canisterapie pre rôzne školy. |
|
Stručná osnova predmetu | |
- Teoretické východiská CT - Požiadavky kladené na psa a psovoda - Príprava psa pre výkon CT - CT v kontexte konkrétnych diagnóz |
|
Sylabus predmetu | |
Sylaby prednášok 1. Využitie psa v zdravotne-sociálnej oblasti 2. CT terminológia 3. Metódy a formy CT 4. Techniky CT práce 5. Zásady CT a osobnosť psovoda 6. Typy klientov a zariadení 7. Podmienky na vykonávanie CT 8. Etológia psov, prejavy stresu u psa 9. Výber psa 10.Výcvik psa - klasické podmieňovanie 11.Výcvik psa - pozitívna motivácia 12.Skúšky CT psov 13.Metódy výskumu 1. Indikácie a ciele CT 2. Psychologické a fyziologické efekty pôsobenia psa na človeka 3. Pes v rodine, vplyv psa na vývoj dieťaťa 4. CT v ústavných zariadeniach pre deti a mládež 5. CT pri senioroch a v domovoch dôchodcov 6. CT a autizmus 7. CT a porucha pozornosti – ADHD 8. CT a epilepsia 9. CT a mentálne postihnutí klienti 10. CT a zrakové a sluchové postihnutia 11. CT a poruchy učenia, logopédia 12. CT s telesne postihnutým klientom 13. CT u klienta s viacnásobným a kombinovaným postihnutím Sylaby cvičení 1. Pozorovanie správania v skupinky psov 2. Starostlivosť o CT psa 3. Psie športy - wellfare psa 4. Výcvik klasickým podmieňovaním 5. Kliker tréning 6. Základná poslušnosť a jej využitie pri CT 7. Základy agility a jeho využitie pri CT 8. Triky, dogdancing a jeho využitie pri CT 9. Pachové práce a ich využitie pri CT 10.Socializácia v novom prostredí 11.Spolurpáca s cudzou osobou 12.Simulácia CT stretnutia 13.Ukážky CT pre školu Sylaby cvičení 1. Pes a klient so špeciálnymi potrebami 2. Asistenčné vs. CT psy 3. Odbúranie strachu zo psa 4. Cielené CT aktivity 5. Využitie psa pri senioroch 6. Polohovanie 7. Využitie psa pri ADHD klientoch 8. Problémové situácie pri výkone CT 9. Rozvoj jemnej a hrubej motoriky 10. Hry so začlenením psa 11. Pes a deti s poruchami učenia 12. Využitie psa v základnej škole počas vyučovania 13. Práca so psom mimo CT - Teoretické východiská CT - Požiadavky kladené na psa a psovoda - Príprava psa pre výkon CT - CT v kontexte konkrétnych diagnóz |
|
Odporúčaná literatúra | |
1. Velemínský, M. a kolektív autorov (2007):ZOOTERAPIA ve světle objektívnych poznatku 2. Galajdová, L. (1999): Pes lékařem lidnsé duše: aneb Canisterapie 3. Stančíkova, M. , Šabatová, J. (2012): Canisterapie v teorii a praxi |
|
Podmienky na absolvovanie predmetu | |
Priebežné hodnotenie: Zápočet 100% účasť na cvičeniach 75% účasť na prednáškach Projekt - aktivita s klientom Podmienky na absolvovanie predmetu: Zápočet 100% účasť na cvičeniach 75% účasť na prednáškach Projekt - aktivita s klientom
| |
JAZYK, KTORÉHO ZNALOSŤ JE POTREBNÁ NA ABSOLVOVANIE PREDMETU | |
Hodnotenie predmetu | |||||
Celkový počet hodnotených študentov: 139 | |||||
A | B | C | D | E | FX |
45.32 | 22.3 | 12.23 | 11.51 | 7.91 | 0.72 |
Dátum poslednej zmeny: 25.06.2015 | |||||
Schválil: Garant Prof. MVDr. Jana Kottferová, PhD. |