Základy pedagogiky

Študijný program: vzťah človek - zviera a jeho využitie v canisterapii a hipoterapii denná forma štúdia
Jazyk uskutočnovania:   slovenský
Kód predmetu: PEU/ZklP CANHIPdf/13    Skratka: ZklP CANHIPdf
  •  Kredity: 8
  •  Ukončenie: Zápočet a skúška
  •   Prednášky: 2 / Cvičenia: 2
  •   Semester: letný semester
Druh, rozsah a metóda vzdelávacích činností:
Forma výučby: Prednáška / Cvičenie
Rozsah výučby: Týždenný: 2 / 2   -   Za obdobie štúdia: 26 / 26 (odporúčaný, v hodinách)
Metóda štúdia: prezenčná
 
Podmieňujúce a nadväzujúce predmety
Žiadne
 
Vyučujúci
Prednášajúci:
Cvičiaci:
Garant:
PODMIENKY NA ABSOLVOVANIE PREDMETU
a) priebežné hodnotenie – písomný test (najmenej 50 %)
b) záverečné hodnotenie – ústna skúška
Výsledky vzdelávania
Študent získa znalosti o mieste pedagogiky v systéme spoločenských vied, o základných pedagogických princípoch a zásadách pri edukačnom vplyve na klientov v rámci canisterapie a hipoterapie, schopnosť praktickej aplikácie poznatkov pedagogiky u absolventov alternatívneho i špeciálneho školstva.
Stručná osnova predmetu
• ciele výchovy a vzdelávania, základné pojmy pedagogiky,
• dejiny pedagogiky,
• poznávacie procesy a ich vývin (pamäť, pozornosť, myslenie),
• schopnosti a hodnotenie ich úrovne, morálna inteligencia a empatia,
• zákony učenia a druhy učenia,
• vyučovací proces a jeho špecifiká (hodnotenie žiakov, negatívne formy správania žiakov, poruchy učenia),
• metódy vyučovania, motivácia k učeniu a tvorivosť,
• edukácia narušeného vývinu (sluchovo postihnutí, zrakovo postihnutí, DMO, autizmus, skleróza multiplex),
• alternatívne školstvo a jeho formy (Waldorfská škola, Montessori)
Sylabus predmetu
•ciele výchovy a vzdelávania, základné pojmy pedagogiky,
•dejiny pedagogiky,
•poznávacie procesy a ich vývin (pamäť, pozornosť, myslenie),
•schopnosti a hodnotenie ich úrovne, morálna inteligencia a empatia,
•zákony učenia a druhy učenia,
•vyučovací proces a jeho špecifiká (hodnotenie žiakov, negatívne formy správania žiakov, vývinové poruchy učenia),
•metódy vyučovania, motivácia k učeniu a tvorivosť,
•edukácia narušeného vývinu (sluchovo postihnutí, zrakovo postihnutí, DMO, Autizmus, Skleróza multiplex, Downov syndróm),
•alternatívne školstvo a jeho formy (Waldorfská škola, systém Montessori, Rogersovská škola).
Odporúčaná literatúra
1. Průcha J.: Moderní pedagogika, Pha Portál 2009
2. Haas A.: Morála inteligencia, Columbus, 1998
3. Vendel Š.: Pedagogická psychológia, Prešov 2005
4. Kondáš O.: Klinická psychológia, Osveta 1989
5. Atkinson Rita L.: Psychologie, Pha Portál 2003
Podmienky na absolvovanie predmetu
Priebežné hodnotenie:
a) priebežné hodnotenie – písomný test (najmenej 50 %)
b) záverečné hodnotenie – ústna skúška
Podmienky na absolvovanie predmetu:
a) priebežné hodnotenie – písomný test (najmenej 50 %)
b) záverečné hodnotenie – ústna skúška
JAZYK, KTORÉHO ZNALOSŤ JE POTREBNÁ NA ABSOLVOVANIE PREDMETU
  slovenský   
 
Hodnotenie predmetu
Celkový počet hodnotených študentov: 179
ABCDEFX
36.8729.6112.8513.976.70.0
 
Dátum poslednej zmeny: 25.06.2015
Schválil: Garant Prof. MVDr. Jana Kottferová, PhD.
Skip to content