Druh, rozsah a metóda vzdelávacích činností: | |
Forma výučby: | Prednáška / Cvičenie |
Rozsah výučby: | Týždenný: 2 / 2 - Za obdobie štúdia: 26 / 26 (odporúčaný, v hodinách) |
Metóda štúdia: | prezenčná |
Podmieňujúce a nadväzujúce predmety | |
Žiadne | |
Vyučujúci | |
Prednášajúci: | |
Cvičiaci: | |
Garant: | |
PODMIENKY NA ABSOLVOVANIE PREDMETU | |
a) priebežné hodnotenie – písomný test (najmenej 50 %) b) záverečné hodnotenie – ústna skúška | |
Výsledky vzdelávania | |
Študent získa znalosti o mieste pedagogiky v systéme spoločenských vied, o základných pedagogických princípoch a zásadách pri edukačnom vplyve na klientov v rámci canisterapie a hipoterapie, schopnosť praktickej aplikácie poznatkov pedagogiky u absolventov alternatívneho i špeciálneho školstva. |
|
Stručná osnova predmetu | |
• ciele výchovy a vzdelávania, základné pojmy pedagogiky, • dejiny pedagogiky, • poznávacie procesy a ich vývin (pamäť, pozornosť, myslenie), • schopnosti a hodnotenie ich úrovne, morálna inteligencia a empatia, • zákony učenia a druhy učenia, • vyučovací proces a jeho špecifiká (hodnotenie žiakov, negatívne formy správania žiakov, poruchy učenia), • metódy vyučovania, motivácia k učeniu a tvorivosť, • edukácia narušeného vývinu (sluchovo postihnutí, zrakovo postihnutí, DMO, autizmus, skleróza multiplex), • alternatívne školstvo a jeho formy (Waldorfská škola, Montessori) |
|
Sylabus predmetu | |
•ciele výchovy a vzdelávania, základné pojmy pedagogiky, •dejiny pedagogiky, •poznávacie procesy a ich vývin (pamäť, pozornosť, myslenie), •schopnosti a hodnotenie ich úrovne, morálna inteligencia a empatia, •zákony učenia a druhy učenia, •vyučovací proces a jeho špecifiká (hodnotenie žiakov, negatívne formy správania žiakov, vývinové poruchy učenia), •metódy vyučovania, motivácia k učeniu a tvorivosť, •edukácia narušeného vývinu (sluchovo postihnutí, zrakovo postihnutí, DMO, Autizmus, Skleróza multiplex, Downov syndróm), •alternatívne školstvo a jeho formy (Waldorfská škola, systém Montessori, Rogersovská škola). |
|
Odporúčaná literatúra | |
1. Průcha J.: Moderní pedagogika, Pha Portál 2009 2. Haas A.: Morála inteligencia, Columbus, 1998 3. Vendel Š.: Pedagogická psychológia, Prešov 2005 4. Kondáš O.: Klinická psychológia, Osveta 1989 5. Atkinson Rita L.: Psychologie, Pha Portál 2003 |
|
Podmienky na absolvovanie predmetu | |
Priebežné hodnotenie: a) priebežné hodnotenie – písomný test (najmenej 50 %) b) záverečné hodnotenie – ústna skúška Podmienky na absolvovanie predmetu: a) priebežné hodnotenie – písomný test (najmenej 50 %) b) záverečné hodnotenie – ústna skúška
| |
JAZYK, KTORÉHO ZNALOSŤ JE POTREBNÁ NA ABSOLVOVANIE PREDMETU | |
slovenský |
Hodnotenie predmetu | |||||
Celkový počet hodnotených študentov: 179 | |||||
A | B | C | D | E | FX |
36.87 | 29.61 | 12.85 | 13.97 | 6.7 | 0.0 |
Dátum poslednej zmeny: 25.06.2015 | |||||
Schválil: Garant Prof. MVDr. Jana Kottferová, PhD. |