doc. Sylvie Bolla

Dátum poslednej aktualizácie: 23. 10. 2023

I. Základné údaje
I.1 Priezvisko Bolla
I.2 Meno Sylvie
I.3 Tituly doc.
I.4 Rok narodenia 1955
I.5 Názov pracoviska Univerzita veterinárskeho lekárstva a farmácie v Košiciach, Nord University
I.6 Adresa pracoviska Komenského 73, 041 81 Košice, Slovenská republika
I.7 Pracovné zaradenie docent
I.8 E-mailová adresa sylvie.bolla@nord.no
I.9 Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl https://www.nord.no/en/employees/sylvie-louise-bolla
I.10 Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole veterinárske lekárstvo
I.11 ORCID iD 3 https://orcid.org/0000-0002-9269-4753
3 Nepovinná položka.

II. Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast
II.a Názov vysokej školy alebo inštitúcie II.b Rok II.c Odbor a program
II.1 VŠ vzdelanie prvého stupňa DEUG B 1976 biológia a geológia
II.2 VŠ vzdelanie druhého stupňa Maîtrises 1978 genetika a genetika človeka
II.3 VŠ vzdelanie tretieho stupňa Doctorat de 3ème cycle 1982 applied ichthyology
II.4 Titul docent 1994
II.5 Titul profesor
II.6 Titul DrSc.

III. Súčasné a predchádzajúce zamestnania
III.a Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b Inštitúcia III.c Časové vymedzenie
Associate professor Nord University 0000 doteraz
Researcher Nordland Research Institute 0000 doteraz
Hatchery manager Norway Marine Culture 0000 doteraz
Researcher SINTEF 0000 doteraz
Hatchery manager Sisomar AS 0000 doteraz

IV. Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností
IV.a Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b Názov inštitúcie IV.c Rok

V. Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole
V.1. Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a Názov profilového predmetu V.1.b Študijný program V.1.c Stupeň V.1.d Študijný odbor
Aquaculturenáuka o živočíchoch denná forma anglický jazykprvýveterinárske lekárstvo

V.2. Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku 4
V.2.a Študijný program V.2.b Stupeň V.2.d Študijný odbor
4 Podľa čl. 6 odsek 4 Štandardov pre študijný program.

V.3. Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.3.a Názov odboru habilitačného konania a inauguračného konania V.3.b Študijný odbor, ku ktorému je priradený

V.4. Prehľad vedených záverečných prác
V.4.a Bakalárske (prvý stupeň) V.4.b Diplomové (druhý stupeň) V.4.c Dizertačné (tretí stupeň)
V.4.1 Počet aktuálne vedených prác 6 2 0
V.4.2 Počet obhájených prác 30 0 1

V.5. Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a Názov predmetu V.5.b Študijný program V.5.c Stupeň V.5.d Študijný odbor

VI. Prehľad výsledkov tvorivej činnosti
VI.1. Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a Celkovo VI.1.b Za posledných šesť rokov
VI.1.1 Počet výstupov tvorivej činnosti 61 2
VI.1.2 Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus 21 2
VI.1.3 Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti 678 82
VI.1.4 Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti 516 176
VI.1.5 Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni 1 1

VI.2. Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti 5
1. Hulatt, Wijffels, Bolla Kiron. 2017. production of fatty acids and protein bu Nannochloropsis in flat-plate photobioreactors. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0170440
2. Skaalsvik,Bolla,Thörnqvist, Babiak. 2014. Quantitative characteristics of Atlantic halibut (Hippoglossus hippoglossus L) egg quality throughout the reproductive season. https://doi.org/10.1016/j.theriogenology.2014.07.043
3. Bolla,Nocolaisen, Amin. 2011. Liver alterations induced by long term feeding on commercial diets in Atlantic halibut (Hippoglossus hippoglossus L.) females. Histological and biochemical aspects. http://dx.doi.org/10.1016/j.aquaculture.2010.12.019
4. Ceccon Lanes, Bolla, Fernades,Nicolaisen, Kiron, Babiak. 2012.Nucleotide Enrichment of Live Feed: A Promising Protocol for Rearing of Atlantic Cod Gadus morhua Larvae. http://dx.doi.org/10.1007/s10126-012-9458-z
5. Nicolaisen,Cuny,Bolla. 2014. Factorial experimental designs as tools to optimize rearing conditions of fish larvae. http://dx.doi.org/10.1016/j.aquaculture.2013.12.018
5 Maximálne päť najvýznamnejších výstupov, ak je VUPCH prílohou žiadosti.

VI.3. Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov 6
1. Hulatt, Wijffels, Bolla Kiron. 2017. production of fatty acids and protein bu Nannochloropsis in flat-plate photobioreactors. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0170440
2.
3.
4.
5.
6 Maximálne päť najvýznamnejších výstupov za ostatných šesť rokov, ak je VUPCH prílohou žiadosti.

VI.4. Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti 7
1. 88 citations. Effect of temperature and light on development of Atlantic halibut larvae. Bolla & Holmefjord 1988.
2. 69 citationa Hulatt et al 2017. DOI 10.1371/journal.pone.0170440
3. Cecon et al 2012. Biochemical composition and performance of Atlantic cod (Gadus morhua L.) eggs and larvae obtained from farmed and wild broodstocks. DOI 10.1016/j.aquaculture.2011.10.036. 47 citqations
4. Ottesen & Bolla, 1998. Combined effects of temperature and salinity on development and survival of Atlantic halibut larvae. DOI 10.1023/A:1009234122861. 48 citations
5. Mommens et al 2010. Maternal gene expression in Atlantic halibut (Hippoglossus hippoglossus L.) and its relation to egg quality. DOI 10.1186/1756-0500-3-138. 42 citations
7 Maximálne päť najvýznamnejších ohlasov, ak je VUPCH prílohou žiadosti.

VI.5. Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov 8
1.
2.
3.
4.
5.
8 Maximálne päť najvýznamnejších projektov, ak je VUPCH prílohou žiadosti. Okrem názvu a stučnej charakteristiky projektu sa uvádza druh účasti (v slovenskom aj anglickom jazyku), ak je možné, hyperlink na projekt a jeho výstupy a ohlasy.

VII. Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností 9
VII.a Aktivita, funkcia VII.b Názov inštitúcie, grémia VII.c Časové vymedzenia pôsobenia
9 Napr. akademické funkcie, členstvá v redakčných radách a vo vedeckých, odborných a profesijných spoločnostiach.

VIII. Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore
VIII.a Názov inštitúcie VIII.b Sídlo inštitúcie VIII.c Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)

IX. Iné relevantné skutočnosti 10
IX.a Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou
Akademic mentor rolle for a student startup called Culture Blue AS for European oysters spat production.
10 Maximálne 1800 znakov, ak je VUPCH prílohou žiadosti.
Skip to content